Om Bogesundslandets Ryttare

Bogesundslandets Ryttare

Bogesundslandets
Ryttare bildades 1985 och är en ryttarförening med ca 400 medlemmar. Vi är medlemmar i  Svenska Ridsportförbundet (SvRF) och därigenom anslutna till Sveriges Riksidrottsförbund. Föreningen har sin huvudsakliga verksamhet förlagd till Bogesunds Gård och Ridskola, som föreningen samarbetar aktivt med.

Aktiviteter

Vår kärnverksamhet utgörs av ridlektioner i grupp som vi köper av ridskolan, som drivs av Bogesunds Gård och Ridskola AB. Det finns nybörjar­grupper, ponnygrupper, hästgrupper – allt från lätt till mer avancerad träning både i dressyr och hoppning. Vi arrangerar dessutom en rad olika aktiviteter under året så som centimeter­hoppning, klubbmästerskap, lokaltävlingar, utbildningar, clinics med mera.